Hőforrás

Hőforrás
A család + egy uncsitesó

2014. október 21., kedd

Első hét az új lakásban

Már nyolc napja lakom itt, szalad az idő. A lakás kötötte le minden percem az előző másfél hétben. Szerdán IKEA, kiskanáltól az ágyneműn át a lábtörlőig. Csütörtökön a használt háztartási gép szerviz eredménye egy mosógép. Pénteken levelezés, idegeskedés, nincs még hűtőnk. Szombaton este megérkezik a hűtő, egy szinte új, használt áron. Vasárnap költözés, egy nagy kör utánfutóval, bőr fotelek lábtartóval Mosfellsbaer-ből, egy-egy franciaágy Seltjarnarnes-ből és Vesturbaer-ből, ebédlőasztal székekkel a Hverfisgata-ból, kanapé Hafnarfjordur-ből. Utána sör-hamburger páros a városban a srácokkal. Hétfő egész nap takarítás, ágyak összeszerelése. Kiderül, hogy csak két helyen működik a világítás a lakásban. Nap közepén nagybevásárlás (Zoli segített) a konyhába. Kedden IKEA, ott a legolcsóbb a villanykörte és még, ami eszembe jut. Kibontás, összerakás, letakarítás, megtörlés, ragasztás, csavarozás. A fürdőkádnál nincs víz. Telefonáltam, érdeklődtem, majdnem szerelőt hívtam. Kiderült, hogy a falból kilógó csonkon található egy-egy kisebb borsószem méretű lyuk (mentségemre szóljon, alig látszik), ahol el lehet zárni a vizet, így kicserélheted a csaptelepet anélkül, hogy el kellene zárnod a főcsapot. Okos.
Szerdán szokásos szauna és utána kaja nálam, most először. Aztán még párszor, amíg meg nem érkeznek a többiek.
Közben munka, majd minden nap. Kiszámoltam az elmúlt havi fizum, mivel szerződéses vagyok, az ott töltött idő és a masszázsszám számít. Arcpirítóan magas órabér jött ki, a baj csak az, hogy nem tudok egy teljes hónapnyit (20x8óra) dolgozni. Kell még egy hely, ahol a maradékot összehozom. Itt jön képbe a folyamatban lévő licencem, Az otthoni igazolások már megvannak, már csak az itteni hiányzik, november elején tudjuk beadni. Ajánlatom van már klinikáról és azt hiszem egy saját vállalkozást is megcsinálok, van rá igény és van plusz helységem a lakásban.
Könyvelőt is keresnem kellett. Ajánlásról ajánlásra találtam meg Zsákos Bilbót, mármint kiköpött mását. Segítőkész és türelmes ember. Addig jártuk körbe az adórendszer és adózás témáját angolul, míg meg nem értettem (nálam ez még magyarul is problémákat okoz). Ez ügyben jártam az adóhatóságnál is, mivel ÁFA számot kellett igényelnem. Most várok, hogy a folyamat beinduljon és kiszámlázhassak.
Igényelhetünk Reykjavík városától lakásbérlési támogatást. Alanyi jogon jár, 6 hónapnál hosszabb bérleti szerződés szükséges. A számítás alapja az éves fizetés, a négyzetméter és a bentlakók száma. Minden hónap 15. napjáig lehet benyújtani, a következő hónaptól adják, évente újrabírálják.
Belo felesége és két lányuk szombaton hármas szülinapi partira invitáltak, így a szombat estém se telt magányosan. Tortilla, sok édesség és vidám beszélgetés volt a menü.
Ma leesett az első hó, úgy jó 15cm, mire felébredtem.
Az első gondolatom az volt, hogy örülnének ennek a gyerekek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése