Hőforrás

Hőforrás
A család + egy uncsitesó

2014. szeptember 18., csütörtök

Kennitala!

Túl vagyok az első egyedül töltött hónapon, honvágy egyelőre nincs, de Zita és a gyerekek hiányoznak. Sok mindent igyekszek csinálni és jól kitölteni a napokat. Folyik a lakáskeresés, egyelőre eredménytelenül, folyik a munkakeresés továbbra is, kisebb eredményekkel. Egyrészt megkerestek az egyik klinikáról heti 1-2 nap munkával, amennyiben meglesz a licencem. Másrészt most 3 napot dolgozhatok a Nordica-ban, a következő hónapra viszont egész havi beosztást kapok.
Visszajeleztek, hogy mind a munkámmal, mind az attitűdömmel elégedettek.
A licenc az külön sztori, meg kell mászni a bürokrácia hágóit, izlandi oldalról időnként emberi hülyeséggel nehezítve.Mivel egészségügyről van szó, igazolnunk kell, hogy a gyógymasszőri végzettségem megfelel az európai uniós előírásoknak. Szerencsére csak időbe (meg egy kis pénzbe) kerül.
Kerestem magamnak kosárlabda csapatot, a Valur B-team tagja lehetek. Az edzéseken a tempó gyors (szerencsére), képzettségi szint magyar NBII., de szerintem mi sokkal jobban dobunk kintről.
De a legnagyobb hír, hogy meglett a kennitalám (ID. number). Az emberi élethez két dolog kell Izlandon, friss levegő és kennitala. Nyitottam bankszámlát (jöhet a fizu), tudok lakást bérelni, vállalhatok szabadon munkát stb.
Ritkán beszélek az otthoni dolgokról, pedig a külföldre szakadás neheze otthon zajlik. Zita nyakában van a családunk összes tennivalója. Amit eddig ketten csináltunk, azt most egyedül viszi. A hátralévő intézni valók, lakáshitel, bankszámlák, 3 gyerek, költözés, napi tenni valók, iskola, felhívni, odamenni, megmondani, eladni, csomagolni...És közben bármi kell még az itteni dolgaimhoz, azután is ő rohangál. Ja, és dolgozik is 8 órában. Ennek ellenére minden este van ereje mosolyogni.
Felnézek rád.
Már csak 49 nap van hátra.


1 megjegyzés:

  1. Halihó!;-)
    Végre itt vagyok, megtaláltam, feljegyeztem, bejegyeztem, rögzítettem, amit csak akarsz! :-D
    Remélem most már küldözgeti ez bigyó az üzeneteket, hogy van újabb bejegyzés!
    Örömmel olvasom, hogy van már végre kennitalád, na meg fix meló a Nordica-ban! Szuper gratula, csak összeáll a kép szép lassan!
    Csak így tovább, kitartás, és meglesz az eredménye!!!!
    Már csak "pár nap" és együtt a család! Apropó, nagyi is megy?! Mármint anyósod?
    Na, légy jó, oszt majd szkájpolunk!;-)
    Üdv: Bro

    VálaszTörlés